Ви завжди зможете переключити мову сайту, скориставшись перемикачем.
науково-виробниче об'єднання
АГРО-СІМО-МАШБУД
у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю
Сучасному підприємству зберігання і переробки зерна необхідно постійно вдосконалювати свої технології виробництва, оновлювати обладнання, що безпосередньо впливає на якість продукції, що випускається і, як результат, на обсяги продажу. Також необхідно відстежувати весь ланцюжок - від якості ціни вихідної сировини до вимог і можливостей кінцевого споживача в сьогоднішніх реаліях.
02.12.2020
В умовах нинішньої пандемії і супутньої економічної кризи ринок зернопереробного обладнання, як і багато інших, жорстко реагує - стає більш вимогливим, а умови для підприємця - більш вразливими. Сучасному підприємству зберігання і переробки зерна необхідно постійно вдосконалювати свої технології виробництва, оновлювати обладнання, що безпосередньо впливає на якість продукції, що випускається і, як результат, на обсяги продажу. Також необхідно відстежувати весь ланцюжок - від якості ціни вихідної сировини до вимог і можливостей кінцевого споживача в сьогоднішніх реаліях.
Про те, як розвивається ринок переробки зерна в даний час і як впливають зовнішні фактори на розвиток, ми поговорили з головним спеціалістом і генеральним директором НВО "АГРО-СІМО-МАШБУД", Бабичем Михайлом Борисовичем.
Автор:
— Доброго дня! Михайло Борисович, як впливає економічна ситуація, що сьогодні склалася, на діяльність Вашої компанії?
М.Б.:
- Звичайно впливає! Так чи інакше, прямо чи побічно, будь-які зміни в світовій економіці відкладають свій відбиток на будь-якому бізнесі! Це не можна не помічати. Більш того, вже багато місяців, як світ охопив вірус, і епідеміологічна ситуація також розставляє акценти. У цій ситуації головне - оперативно реагувати на коливання ринку та пріоритети споживача. Тут необхідно лояльно і гнучко підходити до наших замовників. Адже дуже часто буває так, що вони самі не знають, який напрямок вибрати в галузі переробки зерна, який кінцевий продукт запропонувати споживачеві. З огляду на це, доводиться також займатися і маркетинговими дослідженнями споживчих пріоритетів. А вони для різних регіонів і країн також відрізняються. Загалом, нудьгувати не доводиться. Чим складніший і нестабільніший ринок, тим більш нестандартні та креативні рішення доводиться знаходити.
- А що конкретно змінилося у вашому секторі ринку за останній час і які відповідні кроки вживаєте Ви?
- Ну давайте почнемо з того, що стосується кінцевого споживача і кожного з нас.
У побут обивателя міцно ввійшло поняття «здоровий спосіб життя», причому це стосується практично всіх розвинених країн. Одна зі складових цього способу - здорове харчування. З іншого боку, в реаліях сьогоднішнього дня людство відчуває катастрофічний дефіцит часу. З огляду на ці два фактори, наша компанія пропонує на ринок технології і обладнання з виробництва зернових продуктів швидкого приготування із злакових культур. Це і універсальні лінії з виробництва зернових пластівців, пластівців, що не вимагають варіння, і лінії варено-сушених круп, і лінії з виробництва основних компонентів злакових напоїв. Все більший інтерес у світі викликають безглютенові продукти. До речі, наша компанія в 2019 році в Угорщині побудувала і запустила овсозавод, який 100% виробляє різні продукти з вівса, які не містять глютен. Виробництво 100% сертифіковане за європейськими директивами як безглютенове. Це четверте підприємство у всій Європі, яке виробляє безглютенові продукти. Тому ми намагаємося не тільки відповідати на запити ринку, а й за нашими скромними можливостями формувати і просувати ці запити, звичайно, з урахуванням їх користі для кінцевого споживача.
- Як змінилася географія замовлень за останні 5-10 років?
- Якщо 10 років тому круг наших поставок був обмежений 5-6-ма країнами, то сьогодні ми значно розширили цей список. Ми поставляємо наше обладнання і технології в 16 країн світу. Окремо хотілося б відзначити активне освоєння нашою компанією Європейського ринку. За останні роки ми встановили контакти і комплектно постачаємо обладнання та технології в Австрію, Італію, Угорщину, Чехію, Польщу, Словаччину, Латвію і Литву. Зараз на фінішній прямій знаходяться переговори про постачання до Франції і Алжиру декількох комплексів з переробки зерна. Само собою, традиційно ми поставляємо багато обладнання для наших українських зернопереробників, а також в Казахстан, Білорусь і Росію.
- Наскільки сильна конкуренція на Вашому ринку? І в чому полягає сильна сторона Вашої компанії?
- За останні роки конкуренція на ринку зернопереробного обладнання зросла багаторазово. З'явилися десятки, а може і сотні компаній за даним напрямком. Це, перш за все, китайські та турецькі компанії. Звичайно, нікуди не пішли і відомі європейські компанії з Німеччини, Італії, Швейцарії. Реагуючи на попит, з'являється багато нових невеликих компаній з виробництва транспортного та зерноочисного обладнання в Україні, Білорусі, Росії. Тому цей ринок переповнений пропозиціями обладнання, ціни на які суттєво відрізняються в залежності від якості і технологічної ефективності.
У будь-якій справі запорукою успіху є люди, команда. Основа нашої команди практично була сформована 20-25 років тому і залишилася незмінною. За 28 років роботи компанії ми побудували «під ключ» 96 різних зернопереробних підприємств. Проектування, виготовлення обладнання, його монтаж і шеф-монтаж, пусконалагоджувальні роботи кожного з цих об'єктів - це колосальний досвід і практичні знання, які неможливо отримати в галузевих ВНЗ або з галузевої літератури, чи на курсах підвищення кваліфікації. Це і є наше багатство, яке дозволяє до кожного нового об'єкту підходити з багажем практики і досвідом експлуатації вже побудованих і діючих об'єктів. Таким чином впроваджується в життя наш головний принцип: отримання високоякісної готової продукції з максимальним її виходом при мінімальних енергетичних витратах і витратах людських ресурсів.
Наступним, не менш важливим для Замовника моментом, є те, що разом з обладнанням і технологією ми беремо на себе зобов'язання протягом 20 років після запуску об'єкту виконувати його технічне обслуговування, технологічний супровід і поставляти швидкозношувальні і будь-які інші запасні частини. Сьогодні багато компаній «одноденок», які через 1-2 роки вже неможливо буде знайти. Крім цього, дуже важливим моментом є те, що спочатку при будівництві об'єкта ми передбачаємо можливість його подальшого розширення по продуктивності і асортименту продукції. Цю опцію можливо здійснити через 2-3 роки після запуску першої черги з мінімальними витратами.
- Яке обладнання, на Ваш погляд, буде користуватися особливим попитом у зернопереробників?
- Частково я вже відповів на це питання про пріоритети продуктів здорового харчування. Це одне з цікавих і перспективних напрямків на найближчі 5-10 років! З іншого боку, давайте подивимося на валовий збір зернових в Україні і порівняємо його з обсягом експорту. Це наочно показує ті напрямки і ниші, порожнечі, де можливо побудувати успішний бізнес, не експортуючи зерно, а переробляючи його на місці.
Так валовий збір зернових за підсумками 2019 року за даними Державної служби статистики склав 75,08 млн. тонн. Обсяг експорту 2019-2020 (червень-липень) становить понад 60 млн. тонн. Серед них експорт кукурудзи склав більше 30 млн. тонн. З огляду на це, вважаю перспективним напрямком організацію різних виробництв, що використовують в якості вихідної сировини зерно кукурудзи. Від більш простих (крупозаводи і комбікормові заводи) до більш складних - це крохмале-патокові заводи і заводи з виробництва біоетанолу. А в загальному, організація переробки зерна в будь-які види кінцевого продукту є більш вигідною, ніж проста торгівля зерном.
- І наостанок дайте, будь ласка, нашим читачам кілька порад про те, що є запорукою успішної роботи компанії, і як не зупинятися на досягнутому?
- Ми всі розуміємо, що зараз природа грає з нами рефлексивним управлінням. Даний зовнішній фактор ми не можемо змінити, тому необхідно враховувати його і приймати умови реального часу. Не піддаватися паніці, не піддаватися стану фрустрації. Чесна гра на ринку, професіоналізм і працездатність завжди будуть гравцями на вашому боці.
Сьогодні у всьому світі стали дуже «модними» різні тренінги і конференції, де популярні спікери і гуру бізнесу в розгорнутому вигляді відповідають на ці та багато інших питань. Тому я не хочу повторювати всім відомі істини, що вже стали прописними. Мій особистий досвід підказує, що в будь-яких справах спочатку необхідно налаштуватися не на розмір прибутку і не на швидкі «легкі» гроші, а на висококваліфіковане професійне виконання тієї роботи, послуг і справ, за які ви взялися. Зберігаючи такий принцип, як основний підхід в роботі з кожним Замовником і думаючи про справу, успіх і прибуток прийдуть самі собою. І тут доречно згадати вислів стародавнього китайського філософа Лао-цзи: «Хто однаково сприймає і кінець, і початок, звільняється від неуспіху в справах».